За минулий час не раз піднімалося питання про повернення практики обов’язкового техогляду.
Ми встигли зібрати цілий список ініціатив пов’язаних з «поверненням техогляду» і причин, чому вони так і не дійшли до Верховної Ради. До того ж, ми детально вивчили всі директиви ЄС, який прямо або побічно стосувалися технічного стану та значення обтічної формулювання «Техогляд за правилами ЄС».
У той же час, техогляд автомобіля в обов’язковому порядку проходять виключно комерційні транспортні засоби. Особистий транспорт контролюється виключно власниками і залежить від їх совісті і фінансових можливостей. Втім, План імплементації Директив ЄС вже підписаний, а це означає тільки одне – техогляду бути в найближчому майбутньому. Тому автовласникам варто задуматися про майбутній ТО і при не бажання займатися вкладенням зайвих грошей скористатися послугою терміновий автовикуп до Києва, Харкові, Дніпрі та інших містах України.
Міністерства інфраструктури також заявили, що не мають наміру затягувати з введенням обов’язкового контролю технічного стану транспортних засобів.
Повернення техогляду авто в Україні
Заступник міністра МІУ, Юрій Лавренюк прокоментував, що Міністерство інфраструктури поставило задачу в максимально короткий строк зареєструвати проект закону у Верховній Раді і вивести його на обговорення в транспортний Комітет. Наступним кроком має стати його перше читання у Верховній Раді. Так само було враховано, що процес і терміни введення обговорюватимуться і вводитися поступово.
До того ж в документі вказана інформація про нові вимоги і визначені нові штрафні санкції за їх порушення. Разом з цим були переглянуті вимоги до норм «Євро» для товарів, що ввозяться і вироблених в Україні авто. Також були розглянуті питання, що стосуються сертифікації, використання тахографів, реєстрації транспортних засобів та інші. В майбутньому ця ініціатива від Міністерства інфраструктури після реєстрації у Верховній Раді пройде всі необхідні етапи і після позитивних результатів голосування стане законом. На даний же момент ініціатива існує в формі ескізного проекту.
Але тепер постає закономірне питання про повернення корупції, вона співіснувала, і буде існувати. Але, на жаль, через наших сьогоднішніх реалій багато громадян упевнені, що повернення ТО поверне до «торгівлі талончики». Ми сподіваємося, що такі песіместічние настрою спровоковані лише тим, що нам не було показано нового, вдосконаленого механізму роботи, без вимагань «для прискорення вирішення питання». При правильному підході можна домогтися чесного техогляду за європейськими стандартами без улюблених нашими чиновниками «білих конвертів». Варто також відзначити, що крім обов’язкового техогляду Міністерство інфраструктури розробили кілька нових нововведень для автомобілістів і підприємств, що займаються перевезеннями.